Jordan gov’t said to block more than 200 websites

News websites including Al Jazeera said to violate recent change in press legislation

Tags: JordanTelecommunications Regulatory Commission - Jordan
  • E-Mail
Jordan gov’t said to block more than 200 websites The sites, which are mostly news outlets, do not comply with a recent change in state’s press and publications law.
By  Daniel Shane Published  June 2, 2013

Authorities in Jordan have issued orders to the country's internet services providers (ISPs) to block access to more than 200 websites, it was reported.

According to Al Bawaba, Jordan's Telecommunications Regulatory Commission issued the orders as the sites, which are mostly news outlets, do not comply with a recent change in state's press and publications law.

Some of the more prominent pages that have apparently been blocked by the government include Qatari news portal Al Jazeera, Time Out magazine, erotic publication Penthouse and the site of the Muslim Brotherhood in Jordan.

A list of nearly 200 of the reportedly banned sites, as provided by Al Bawaba, can be seen below:

1 - Amman Net

2 - Nero News

3 - Ofra News Agency

4 - Penthouse

5 - Jordan News

6 - Network Amman

7 - Portal

8 - SAI newspaper News

9 - Basman News Agency

10 - we are News Agency

11 - Voice of Jordan

12 - homeland News

13 - the heart of Jordan

14 - Urgent Online

15 - Spectrum News

16 - Abu Mahjoub

17 - The Godfather News

18 - Diamond News

19 - Oman Post

20 - Major news network

Add a Comment

Your display name This field is mandatory

Your e-mail address This field is mandatory (Your e-mail address won't be published)

Security code