Jordan allows more TV channels in the Kingdom

Jordan has given the go ahead for two television stations to set up office in the Kingdom.

  • E-Mail
By  Vijaya Cherian Published  March 11, 2004

Jordan has given the go ahead for two television stations to set up office in the Kingdom. Although the Kingdom’s audio-visual authority received 17 requests from radio and television networks, the government has only given permission to two of them, commented Hussein Bani Hani, head of the AV authority. Proposals by the Gulf Company for Development and Investment, owned by an Arab Gulf businessman, and a Jordanian firm have been accepted. The former plans to set up a satellite channel in Amman that will be named Al Khalijiya (The Gulf One) while the latter has plans to provide cable television service to satellite channels from Jordan. Al Khalijiya will be the first foreign television to be launched from Jordan, which currently has only one state-run television station. Jordan set up the audio-visual authority last year as part of an ambitious political, economic and reform plan for the country.

Add a Comment

Your display name This field is mandatory

Your e-mail address This field is mandatory (Your e-mail address won't be published)

Security code