Al Manar channel banned in Australia

Lebanese satellite TV channel Al-Manar, which is thought to be pro-Hezbollah has been pulled off the air in Australia while the Australian Broadcasting Authority (ABA) investigates whether it has broken new anti-terrorism laws.

  • E-Mail
By  Vijaya Cherian Published  December 23, 2003

Lebanese satellite TV channel Al-Manar, which is thought to be pro-Hezbollah has been pulled off the air in Australia while the Australian Broadcasting Authority (ABA) investigates whether it has broken new anti-terrorism laws.

The ABA is investigating Al-Manar "for possibly funding terrorism," the report said. Al-Manar's director of foreign news Ibrihim Musawi, based in Beirut, denied the channel had been seeking donations for Hezbollah. "We do ask for donations, we do put an ad to help get donations for the Palestinian people and I believe this is something completely legal and legitimate - they are not terrorist organisations," he said.

Al-Manar, which is available by subscription on Television and Radio Broadcasting Services (TARBS), was established in 1995 to provide television and radio services within Australia and internationally.

Add a Comment

Your display name This field is mandatory

Your e-mail address This field is mandatory (Your e-mail address won't be published)

Security code