Asharq Al Awsat published in Baghdad

On Sunday August 10, Saudi owned Asharq Al Awsat entered the Iraqi market again after being banned from the country in 1990.

  • E-Mail
By  Massoud Derhally Published  August 11, 2003

The London based and Saudi owned newspaper Asharq Al Awsat has added Baghdad to the list of countries in which it is published, bringing the total to fifteen countries, the paper said today (August 11).

The paper, which was banned from Iraq in 1990, is widely read in the Arab world and by Arab expatriates living abroad with an estimated circulation of 250,000. Its main rival is the London based and Saudi owned Al Hayat newspaper with an estimated circulation of 300,000.

Asharq Al Awsat has a strategic alliance with the Lebanese satellite Future channel owned by Prime Minister Rafic Hariri, while Al Hayat has tied up with the Lebanese Broadcasting Corporation (LBC).

Since the fall of Baghdad on April 9, some 150 newspapers have sprung up throughout Iraq.

Add a Comment

Your display name This field is mandatory

Your e-mail address This field is mandatory (Your e-mail address won't be published)

Security code